دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

چگونه در طول دوره بدن سازی به بدن استراحت دهیم؟

quadriceps-exercises-smith-machine-squats-293x150 (1)

بر اساس گزارش سایت دانشنامه سلامت با شیوه های خیلی ساده می توانید به بدن و اندام خود در طول دوره بدن سازی استراحت دهید

دوستان علاقه مند به بدن سازی حرفه ای ، امیدوارم که این مقاله کوتاه برای بدست آوردن موقعیت مناسب شما در بدن سازی مفید واقع باشد. سوالی که در این جا مطرح می شود این هست که ایا ریکاوری و استراحت در بدنسازی تا چه حد ضروری و مفید می تواند باشد؟
قدرت عضلات شما به دو امر مهم بستگی دارند اینکه شما در دوره بدن سازی چگونه و در چه بازه زمانی ای به استراحت می پردازید و اینکه با چه مواد غذایی بدن خود را برای ادامه ورزش بدن سازی آماده می کنید. اگر این دو نکته رعایت نشوند بعد از مدتی شما از فعالیت دست خواهید کشید و یا به نوعی ورزش زده شده و تمایلی به ادامه نخواهید داشت و قدرت عصلاتتان به اندازه چشم گیری کاهش خواهد یافت.با توجه داشته باید که اگر در اواسط تمرینات خود ،از ادامه ورزش بدن سازی نا امید و مایوس شوید و به صورت کامل از این ورزش دست بکشید و به اصول ریکاوری و بازسازی پتانسیل و ذخایر عضلات خود توجه نکنید بدن شما در یک دوره کوتاه مدت وارد مرحله کاتابولیک ویا از بین رفتن بافت های عضلانی شده و کم کم تحلیل عضلات اتفاق افتاده و رو به زوال میروند.
در این میان شما باید چند اصول در مورد استراحت و ریکاوری در تناسب بدن را رعایت کنید. ابتدا باید به تغذیه خود توجه کافی داشته باشید که تا چه حد تغذیه شما کمک به نیرو رسانی و ذخیره سازی شما در حین ورزش و بعد از آن میکند تغذیه مناسب تناسب اندام مناسب و به جایی را برای شما به ارمغان می آورد. تقریبا گیاه خواری و خوردن بگوشت با برنامه ریزی مناسب در حفظ تناسب اندام و ریکاوری شما میتواند بسیار مفید وارقع شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد