دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

تقویت بینایی با این خوراکی ها

برای تقویت بینایی تان بهتر است از برخی میوه ها و سبزیجات موثر در این زمینه استفاده ببرید و تاثیرات شگفت انگیز آن ها را بر بینایی خود ببینید می خواهیم به برخی از بهترین خوراکی ها در این زمینه اشاره کنیم با ما همراه باشید

نوع خاصی از مواد غذایی اثری اعجاب انگیز بر قدرت بینایی می‌گذارد.

در جدیدترین پژوهش های صورت گرفته توسط محققان دانشگاه هاروارد این نتایج به دست آمده است که مصرف هویج واقعا می‌تواند به حفظ بینایی به ویژه در دوران سالمندی کمک کند.

گفتنی است، براساس تحقیقات محققان این دانشگاه بر روی بیش از 100هزار نفر به مدت 25سال که در رده سنی بالای 50سال قرار داشتند این نتیجه به دست آمد که مصرف کنندگان هویج کمتر در معرض ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا نابینایی در اثر کهولت سن قرار گرفته اند.

بر اساس یک مطالعه که در مجله لانست به چاپ رسیده است، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که بر اساس تخمین ها تا سال 2020حدود 196میلیون نفر به این بیماری مبتلا خواهند شد و این آمار تا سال 2040 به حدود 288میلیون نفر خواهد رسید.

بر اساس تحقیقات در هویج ماده ای به نام کاروتنوئید وجود دارد که در سایر مواد خوراکی چون فلفل، فلفل دلمه و اسفناج نیز وجود دارد و می‌تواند مانع از پیشرفت بیماری دژنراسیون ماکولای وابسته به سن شود.

افرادی که در طول عمر خود به ویژه از دوران جوانی غذاهای شامل ماده کاروتنوئید مصرف کرده‌اند 40درصد کمتر از سایر افراد دچار این بیماری در دوران سالمندی شده اند.

AMDیکی از شایع ترین علل از دست دادن بینایی در دوران سالمندی است که با وجود بدون درد بودن این عارضه سبب از دست رفتن دید مرکزی در هر دو چشم می‌شود، متاسفانه این بیماری هیچ درمانی ندارد.

کارشناسان اعتقاد دارند رنگدانه کاروتنوئید از طریق محافظت از بافت چشم باعث عدم ایجاد رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولی و فیلتر کردن نور آبی مضر می‌شود و سبب حفظ سلامت چشم ها می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد