دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

آیا کاشت ابرو ممکن است؟

کاشت ابرو

ابرو نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت و اعتماد به نفس فرد داشته و از طرف دیگر وظیفه آن در ارتباط برقرار کردن با دیگران و بیان احساسات انکارناپذیر است.
 
محدودیت ها و مشکلات کاشت مو در ابرو

محدودیت ها و مشکلاتی که در حال حاضر در تکنیک و روش انجام کاشت ابرو وجود دارد عبارتند از:

1- اگرچه معمولاً از موهای ظریف بالای گوش برای کاشت ابرو استفاده می شود ولی باید به این نکته توجه داشت که در هیچ کجای بدن مویی وجود ندارد که کاملاً شبیه موی ابرو باشد و لذا چون موهای کاشته شده از لحاظ مشخصات ظاهری مانند رنگ، ضخامت، صاف یا مجعد بودن، میزان رشد و غیره با موهای قبلی ابرو فرق می کنند بنابراین تا حدی عدم سنخیت بین موهای قبلی ابرو و آنها مشاهده می گردد.

 البته گفته شده است که در غالب موارد پس از چند ماه تا چند سال موهای کاشته شده تا حد زیادی شبیه موهای ابرو می گردند ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد و بیمار بایستی متوجه این نکته باشد. البته این مشکل در مواردی که بیمار اصلاً ابرو ندارد وجود نخواهد داشت. لازم به تذکر است که موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو رشدکرده و بنابراین باید به طور مرتب کوتاه شوند.

2- حتی با وجود استفاده از لوازم بسیار ظریف و میکروسکوپیک برای کاشت ابرو، فاصله موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو خواهند بود. البته می توان در جلسات دوم و سوم کاشت ابرو این فاصله ها را کمتر کرد ولی به هرحال از نظر تراکم هیچ وقت شبیه ابروی کاملاً طبیعی نخواهد شد. با توجه به این مسئله بعضی از پزشکان انجام تاتوی متناسب قبل از کاشت ابرو را توصیه می نمایند زیرا تاتو می تواند تا حدی فاصله های فوق را مخفی کرده و نتایج کاشت ابرو را بهتر نماید.

3- موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو 60 - 10 درجه است. کاشت ابرو در ناحیه تاج آن مشکل خاصی ندارد زیرا در این منطقه زاویه خروج موهای ابرو از پوست حداکثر می باشد ولی هر چقدر به سمت انتهای ابرو می رویم کاشت مو به دلیل کمتر شدن زوایه فوق و خوابیده ترشدن موها از نظر تکنیکی مشکل تر می شود به طوری که در 3/ 1 انتهایی ابرو به سختی می توان موها را عیناً با خواب طبیعی ابرو کاشت.

راه پیشنهادی برای این مشکل استفاده از پانسمان فشاری (مثل هدبند) در محل ابروی کاشته شده برای دو هفته پس از کاشت ابرو است. چرب کردن موهای پیوند زده شده پس از رویش آنها کمک به خوابیده تر شدن ابروی کاشته شده می کند. ولی در هر حال هیچ وقت ابروی کاشته شده از نظر خواب موها کاملاً شبیه ابروی طبیعی نخواهد شد.

4- با توجه به اینکه موهای کاشته شده از مناطق غیر از ابرو آورده شده اند و قدرت رشد آنها به دلیل جابجایی کاهش یافته است لذا فرد بایستی حداقل 9– 6 ماه صبر کند تا کاشت ابروهایش کاملاً جواب بدهد و سپس در مورد لزوم انجام مجدد کاشت ابرو برای پرکردن فاصله های خالی بین موهای کاشته شده تصمیم گیری کرد.

به غیر از موارد ذکر شده، برداشت و کاشت موها در مورد کاشت ابرو تا حد زیادی شبیه کاشت موی سر است با این تفاوت که در کاشت ابرو فقط از واحدهای فولیکولی دارای یک یا دو تارمو استفاده شده و سوراخ های پوست با استفاده از ابزار بسیار ظریف و کوچک ایجاد می شوند تا محل کاشت کاملاً نامشخص باشد. به دلیل نزدیکی ابرو به چشم ممکن است بعد از کاشت ابرو اندکی تورم و کبودی دور چشم رخ دهد که با کمپرس گرم و گذشت چند روز به سرعت مرتفع می گردد.

متقاضیان کاشت ابرو باید دقت کنند که این کار از نظر انتخاب بیمار مناسب، تکنیک انجام کار و بسیاری نکات فنی و پزشکی دارای حساسیت بسیار بالایی بوده و لازم است همیشه توسط متخصص پوست و مو که دارای تجربه کافی در این زمینه است، انجام شود.

توجه کنید که آگهی های تبلیغاتی زیادی با ادعای واهی در این زمینه وجود دارد که بیمار را به سادگی گول زده و اسیر می نماید. لذا توصیه می شود که در انتخاب پزشک معالج خود دقت و وسواس زیادی را به خرج دهید.





تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ - دکتر علی وفائی 

کاشت ابرو و مژه آسان نیست

کاشت ابرو ومژه

 

متخصصان پوست، روش‌های درمانی خاصی برای کاشت مژه و ابرو پیشنهاد می‌کنند. البته این روش‌ها بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که به دلیل سوختگی یا بیماری‌های گوناگون، موهای مژه و ابرویشان را از دست داده‌اند

 

 

ابرو و مژه در صورت انسان فقط نقش زیبایی دارند، یا عملکردشان هم مورد توجه است؟

 

خیر، فقط کارکرد زیبایی ندارند، بلکه ابرو با قوس خاص خود از ورود عرق و باران به چشم جلوگیری می‌ کند. حالت ابرو و موهای آن کمک می ‌کنند که رطوبت به کناره‌های ابرو برود و وارد چشم نشود.

 

ابرو به همراه مژه برای جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به چشم هم کارایی دارد.ابرو همچنین بنا به حالت‌های احساسی و هیجانی انسان به همراه دیگر اجزای چهره، شکل مناسب آن حالت را به صورت انسان می ‌دهد.

 

 

چه افرادی بیشتر برای پیوند مو و ابرو به شما مراجعه می ‌کنند؟


عللی که موجب بروز نقص در ابرو می‌ شود شامل سوختگی، ضربات، آلوپسی آراتا یا جذام است. بسیاری از بیماران که داوطلب پیوند ابرو هستند، افراد آسیایی با ابروهای تکه ‌ای یا ابروهای ظریف و با تراکم کم هستند.

 

کاشت ابرو ومژه

 

میزان موفقیت چنین جراحی ‌هایی چقدر است؟

 

میزان موفقیت در کاشت ابرو، بستگی به توانایی جراح و تیم او دارد.

 

 

این موها از کجا برداشته می‌ شوند؟

 

البته کاشت ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب ‌تر است.برای کاشت ابرو از موهای پشت‌سر که ضخامت کمتری دارند، استفاده می ‌شود. پیوند در ناحیه ابرو عمل بسیار ظریفی است. به دلیل این که ابرو کاملا در معرض دید است، موها باید در فاصله نزدیک کاشته شوند تا کاملا طبیعی به نظر برسد.

 

نتیجه در اغلب موارد رضایت‌ بخش است. این عمل در افرادی که اصلا ابرو ندارند و یا قسمتی از ابرویشان را از دست داده‌اند، انجام می‌ شود. پس از عمل پانسمان و مراقبت‌های معمول لازم است.

 


کاشت مژه چطور؟

 

کاشت مژه نیز قابل انجام است، ولی بسیار مشکل و پردردسر است چون نزدیک چشم و بسیار حساس است. پلک مرتب حرکت می‌ کند و در ضمن موهای مژه فرم خاصی دارد که موجب می ‌شود از هر جای سر که مو برداشته می ‌شود به‌ طور کامل با مژه‌ها هماهنگ نشود. نتایج به اندازه کاشت ابرو رضایت ‌بخش نیستند.

 

این روش علاوه بر مقاصد زیبایی، برای بیمارانی مناسب است که به دلیل سوختگی یا بیماری ‌های پوست و مو مژه‌های خود را از دست داده‌اند و می ‌توان گفت برای این گروه از افراد، معجزه می ‌کند.

 

کاشت ابرو ومژه

 

کاشت مژه روشی بسیار ظریف است که هدف اصلی از انجام آن، جایگزین کردن مژه‌های طبیعی روی خط رویش مژه است.

 

کاشت مژه در حقیقت یک روش جراحی است که برای موفقیت آن به یک تیم جراحی ماهر، ابزار و وسایل مناسب، روش‌های صحیح و ذوق و هنر در کنار یکدیگر نیاز است.

 

کاشت مژه به شما امکان می ‌دهد مژه‌هایی بلند و پرپشت برای تمام طول عمر خود داشته باشید. جالب است که بدانید مردم شرق آسیا بیش از دیگران به این تکنیک علاقمند هستند، چون مردم کشورهایی مانند چین و ژاپن اصولا موهای کمتری دارند و مژه‌هایشان کوتاه و کم پشت است. به همین دلیل انجام این جراحی‌ ها در کشورهایی مانند چین و ژاپن به صرفه‌ تر است و قیمت مناسب ‌تری دارد.

 

معمولا یک پیوند از فولیکول‌های موی پشت گردن برداشته می ‌شود و هر یک از این موها به صورت جداگانه در خط رویش مژه پلک بالا قرار می‌ گیرند. می ‌توان تا 50 تا 60 عدد مو را با این روش در محل جدید قرار داد. عمل جراحی کاشت مژه‌ با بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود و بین 1 تا 3 ساعت زمان می ‌برد. موهای جدید سریع‌ تر از موهای طبیعی مژه رشد می‌ کنند و شاید لازم باشد آن ها را کوتاه کنید.

 

این جراحی میکروسکوپی برای جایگزینی موهای ابرو نیز استفاده می ‌شود.

مشکلات روش کاشت ابرو

کاشت ابرو با استفاده از موهای بالای گوش که از لحاظ جنس شباهت زیادی به موهای ابرو دارند، انجام می شود. قبل از کاشت، باید ریزش ابروها متوقف شود تا پیوند صورت بگیرد.

 

کاشت ابرو کار سختی است، زیرا ابرو چند جهت دارد و به اصطلاح، خواب های متفاوتی دارد. خیلی از افراد غیر متخصص که کاشت ابرو انجام داده اند سر از دادگاه ها در آورده اند.

 

موضوع مهم دیگر رشد زیاد این موهاست. اگر کاشت ابرو موفقیت آمیز باشد، سرعت رشد آنها مثل موهای سر است و باید مرتبا کوتاه شود.

 

در اینجا مشکلاتی را که در شیوه انجام کاشت ابرو وجود دارد، برایتان می گوییم.

 

1- اگرچه معمولا از موهای ظریف بالای گوش برای کاشت ابرو استفاده می شود ولی باید به این نکته توجه داشت که در هیچ کجای بدن مویی وجود ندارد که کاملا شبیه موی ابرو باشد. لذا چون موهای کاشته شده از لحاظ مشخصات ظاهری مانند رنگ، ضخامت، صاف یا مجعد بودن، میزان رشد و غیره با موهای قبلی ابرو فرق می کنند، بنابراین تا حدی عدم سنخیت بین موهای قبلی ابرو و آنها مشاهده می گردد.

 

البته گفته شده است که در غالب موارد پس از چند ماه تا چند سال موهای کاشته شده تا حد زیادی شبیه موهای ابرو می گردند، ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد و بیمار بایستی متوجه این نکته باشد. البته این مشکل در مواردی که بیمار اصلا ابرو ندارد، وجود نخواهد داشت.

لازم به تذکر است که موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو رشد کرده و بنابراین باید به طور مرتب کوتاه شوند.

 

2- حتی با وجود استفاده از لوازم بسیار ظریف و میکروسکوپی برای کاشت ابرو، فاصله موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو خواهند بود. البته می توان درجلسات دوم و سوم کاشت ابرو این فاصله ها را کمتر کرد، ولی به هرحال از نظر تراکم هیچ وقت شبیه ابروی کاملا طبیعی نخواهد شد.

 

با توجه به این مسئله، بعضی از پزشکان انجام تاتو قبل از کاشت ابرو را توصیه می نمایند، زیرا تاتو می تواند تا حدی فاصله های فوق را مخفی کرده و نتایج کاشت ابرو را بهتر نماید.

به دلیل نزدیکی ابرو به چشم ممکن است بعد از کاشت ابرو اندکی تورم و کبودی دور چشم رخ دهد که با کمپرس گرم و گذشت چند روز به سرعت برطرف می گردد

3- موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست، حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو ده تا شصت درجه است. کاشت ابرو در ناحیه تاج آن مشکل خاصی ندارد، زیرا در این منطقه زاویه خروج موهای ابرو از پوست حداکثر می باشد، ولی هر چقدر به سمت انتهای ابرو می رویم، به دلیل کمتر شدن زوایه فوق و خوابیده ترشدن موها، کاشت مو از نظر تکنیکی مشکل تر می شود، طوری که در یک‌سوم انتهایی ابرو به سختی می توان موها را عینا با خواب طبیعی ابرو کاشت.

 

راه پیشنهادی برای جلوگیری از بروز این مشکل، پانسمان فشاری در محل ابروی کاشته شده (مثل استفاده از هدبند) برای دو هفته پس از کاشت ابرو است.

پس از رویش موهای کاشته شده، چرب کردن آنها کمک به خوابیده تر شدن ابروی کاشته شده می کند.

ولی در هر حال باز هم گفته می شود که هیچ وقت ابروی کاشته شده از نظر خواب موها، کاملا شبیه ابروی طبیعی نخواهد شد.

 

4- با توجه به اینکه موهای کاشته شده از مناطق غیر از ابرو آورده شده اند و به دلیل جابجایی، قدرت رشد آنها کاهش یافته، لذا فرد بایستی حداقل 6 تا 9 ماه صبرکند تا کاشت ابروهایش کاملا جواب دهد و سپس در مورد لزوم انجام مجدد کاشت ابرو برای پر کردن فاصله های خالی بین موهای کاشته شده تصمیم گیری کرد.

 

به غیر از موارد ذکر شده، برداشت و کاشت موها در مورد کاشت ابرو تا حد زیادی شبیه کاشت موی سر است، با این تفاوت که در کاشت ابرو فقط از واحدهای فولیکولی دارای یک یا دو تار مو استفاده شده و سوراخ های پوست با استفاده از ابزار بسیار ظریف و کوچک ایجاد می شوند تا محل کاشت کاملا نامشخص باشد.

 

به دلیل نزدیکی ابرو به چشم ممکن است بعد از کاشت ابرو اندکی تورم و کبودی دور چشم رخ دهد که با کمپرس گرم و گذشت چند روز به سرعت برطرف می گردد.

بخش سلامت تبیان

?What Is Mesotherapy Treatment

Mesotherapy treatment is a non surgical cosmetic solution aimed at diminishing problem areas in your body such as cellulite, excess weight, body contouring, and face/neck rejuvenation, just to name a few. It is administered via numerous injections containing various types of FDA approved medicines, vitamins, and minerals.

-- It is introduced into the mesoderm, the layer of fat and tissue underneath the skin.
-- The content mixture of the injection varies in accordance with each unique case and specific area to be treated.
-- Mesotherapy can also assist in reducing pain, and in replenishing hair loss in both men and women.

It's a Revolution!

The immediate weight loss results associated with liposuction cannot be compared to the results of mesotherapy treatments. Liposuction is by far the most effective and quickest method available for fat reduction; however, mesotherapy is less expensive and less invasive.

Mesotherapy vs Liposuction

-- Mesotherapy is a relatively painless procedure due to the use of anesthetic creams applied to the area prior to injection, while liposuction often results in some pain after the surgery, as well as during the healing weeks that follow.

-- Mesotherapy causes virtually no scarring although swelling and light bruising may appear in the area for a few days; liposuction can cause scarring ranging from moderate to severe.

-- Sedation is not necessary with mesotherapy, and the patient can walk out of the office a few moments after the treatment.

Though it is new to the United States, mesotherapy has been widely used for the last 30 to 40 years in France. The reviews in the U.S. are outstanding, though controversial, as many doctors firmly believe that cosmetic surgery is the better option.

The following outline is a standard estimate of what each mesotherapy treatment entails
(the number of injections and amount of medication varies from patient to patient):

Fat Reduction/Weight Loss: Usually 2 to 4 treatments (injections) are required at intervals of 2 to 4 weeks. Depending on the problem area, the number of procedures could increase. Because mesotherapy treatments for weight loss do not produce drastic changes, it is generally recommended for patients who require a little fat reduction in specific areas, as with body contouring.

Cellulite Reduction: Approximately 3 to 4 treatments are necessary at intervals of 3 to 4 weeks. While cellulite treatment is the least effective of the mesotherapy options, it is nonetheless successful in dealing with mild degrees of cellulite.

Lower Blepharoplasty: 1 or 2 treatments are recommended at 6 week intervals (at times the second treatment is not necessary). For Lower Eye Belpharoplasty, the patient should take cortisone prior to the procedure, and the swelling could possibly last for up to 6 weeks.

Facial Rejuvenation: 4 treatments are required at 2 to 3 week intervals. It is one of the most popular mesotherapy treatments, as satisfied patients notice a substantial improvement in their facial appearance.

Needless to say, mesotherapy treatments are here to stay. Many people are welcoming this simple, non-surgical procedure into their arms…or thighs….or face.

Written by: Sherry King
(Weight Loss Specialist)
www.liposuction-costs.com

Copyright: Medical News Todayv