دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

ریتالین و اطلاعات دارویی آن

چگونه می توان از ریتالین استفاده کرد و این دارو چه تاثیراتی روی بدن افراد می گذارد و چگونه روی بدن آن ها می تواند تاثیرگذار باشد این  دارو چه عوارض جانبی با خود به همراه دارد و در چه مواردی قابل استفاده است

ریتالین را به عنوان دارویی می‌شناسیم که معمولاً برای درمان اختلال بیش فعالی در کودکان تجویز می‌شود.

عوارض جانبی جدی این دارو باعث بروز نگرانی‌هایی شده و کارشناسان تاکید می‌کنند که این دارو باید حتماً با نظارت‌های پزشکی مصرف شود.

اگر شما در حال حاضر به اضطراب یا بی قراری مستعد هستید، ریتالین می‌تواند این علائم را تشدید کند. همچنین افرادی که سابقه تشنج دارند، با مصرف این دارو ممکن است مجدداً آن را تجربه کنند.

علاوه بر این برخی افراد با مصرف ریتالین گزارش دادند که درجاتی از تاری دید را تجربه کرده‌اند. عوارض جانبی بالقوه دیگر شامل سردرد، مشکلات خواب، عصبی بودن و فشار خون بالا است.

این دارو به طور موقت بخصوص در دو سال اول مصرف می‌تواند منجر به کاهش رشد کودک شود. ریتالین مانند دیگر محرک‌های سیستم عصبی مرکزی می‌تواند عادت به مصرف ایجاد کند. به طوری که مصرف دوزهای بالاتر آن و افزایش سریع سطح دوپامین، می‌تواند منجر به شادی و سرخوشی موقت شود. همچنین مصرف طولانی مدت آن منجر به عادت در استفاده از این دارو می‌شود.

ریتالین همچنین می‌تواند منجر به مشکلات گردش خون شود. به طوری که با مصرف آن در انگشتان دست و پا احساس سردی به وجود می‌آید. علاوه بر این مصرف ریتالین با بیماری‌های عروق محیطی از جمله بیماری رینود در ارتباط است. بیماری رینود شرایطی است که طی آن قسمت‌هایی از بدن مانند انگشتان دست و پا، نوک بینی و گوش‌ها بی‌حس و سرد می‌شوند. در رینود عروق خونی انگشتان دست و پا، بینی و گوش درگیر می‌شوند.

این محرک همچنین می‌تواند درجه حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب را بالا ببرد. خطر ابتلا به حمله قلبی، و سکته مغزی نیز جزو عوارض نادر مصرف ریتالین است. ریتالین همچنین اشتها را در برخی افراد کاهش می‌دهد. عوارض جانبی دیگر شامل درد معده و تهوع است. دوزهای بالا و طولانی مدت آن همچنین منجر به مشکلات تنفسی و تنفس نامنظم می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد