دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

پرفشاری خون چیست ؟

Kidney-failure3

پرفشاری خون، شایع ترین بیماری خونی است عدم درمان، آن نارسایی قلبی و نارسایی مزمن کلیه را دچار می کند . در ادامه مطلب گفته کارشناسان را دنبال کنید .

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود: اگرچه درمان خاصی برای پرفشاری خون وجود ندارد، اما با پیشگیری و کنترل، عوارض جانبی این بیماری کاهش می یابد.

نرگس جریده با تاکید بر لزوم اصلاح نحوه زندگی بیماران مبتلا به پرفشاری خون، اظهار کرد: استفاده از یک رژیم غذایی صحیح در کنار کاهش وزن، دریافت اندک نمک، فعالیت بدنی و پرهیز از مصرف دخانیات، عمده ترین راه های کنترل این بیماری هستند.

وی ادامه داد: شش تا هشت واحد نان و غلات کامل، چهار تا پنج واحد سبزی و میوه، دو تا سه واحد لبنیات کم چرب یا بدون چربی، کمتر از 6 اونس گوشت کم چرب، مصرف چهار تا پنج مرتبه حبوبات و مغزهای روغنی، دو تا سه واحد چربی و روغن و پنج بار مصرف اندک شیرینی در هفته، رژیم غذایی مناسبی برای جلوگیری و کنترل فشارخون بالا است.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: در برررسی های انجام شده کاهش 5 درصد از وزن بدن، پیروی از یک رژیم کم چرب، کاهش سدیم در رژیم غذایی به میزان کمتر از دو هزار و 400 میلی گرم در روز، هم چنین افزایش فعالیت بدنی به میزان 30 دقیقه و سه بار درهفته، شیوع پرفشاری خون را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

ورزش و فعالیت جسمی مناسب می تواند مانع از پرفشاری خون شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد