دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

اضافه وزن موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان می شود

پژوهشگران علوم پزشکی در مرکز جهانی تحقیقات سرطان ( WCRF ) و موسسه تحقیقات سرطان در آمریکا می گویند نتایج تحقیقات جدید آنان نشان می دهد که زنانی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند در مقایسه با زنانی که وزن طبیعی دارند، بیشتر از دیگران احتمال ابتلا به سرطان تخمدان دارند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، برای سایر سرطان ها از جمله سرطان پستان، روده و سرطان رحم ، تحقیقات گذشته نشان داده است که اضافه وزن یا چاقی یکی از عوامل خطر است . حالا سرطان تخمدان نیز به این فهرست اضافه شده است. به این معنی زنان می تواند با تغییر در شیوه زندگی خود خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

برای انجام این پژوهش محققان مرکز جهانی تحقیقات سرطان ( WCRF ) و موسسه تحقیقات سرطان در آمریکا، ۲۵ تحقیق مربوط به ۴ میلیون زن را که ۱۶ هزار نفر از آنها سرطان تخمدان داشتند مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که به ازای هر ۵ واحد افزایش شاخص توده بدن اضافی (BMI)، ۶ درصد خطر ابتلا به سرطان تخمدان افزایش می یابد.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل غیر خطی نشان داد که زنان با BMI بیشتر از ۲۸٫۴ کیلوگرم بر متر مربع نسبت به زنان با BMI کمتر، در معرض خطر بسیار بالاتری از سرطان تخمدان قرار دارند.

دکتر راشل تامپسون مدیر این پژوهش می گوید : پیش از این ما در مورد عوامل خطر فقط می دانستیم این عوامل مانند سن و سابقه خانوادگی از این بیماری، ثابت هستند، اما در حال حاضر می توان گفت که حفظ یک وزن سالم به کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان کمک می کند.

پیش از این نیز محققین اعلام کرده بودند که زنان با اضافه‌وزن زیاد و دارای BMI بالای ۳۰ هم احتمال ابتلای بیشتری به سرطان تخمدان دارند.

آمار سازمان بهداشت جهانی نشانگر این است که یک زن از هر ۵۵ زن در جهان مبتلا به سرطان تخمدان در مقطعی از زندگی‌اش می‌شود. به طور معمول این سرطان بیماری‌ای است که زنان بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد