دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

مسواک زدن ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت و جنون را کاهش می دهد

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، افرادی که با مسواک زدن مرتب از لثه و دندان‌های خود محافظت می کنند، ممکن است کمتر در معرض خطر احتمال ابتلا به بیماری جنون قرار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا در بررسی‌ها و تحقیقات خود که با بررسی پرونده پزشکی پنج هزار و پانصد فرد مسن در دوره ای هجده ساله صورت گرفت دریافتند: افرادی که کمتر از یک بار در روز مسواک می زنند در مقایسه با آنهایی که مرتبا و روزانه بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنند، ۶۵ درصد بیشتر در معرض خطر احتمال ابتلا به بیماری جنون قرار دارند. پژوهشگران نتیجه گرفتند سلامت دندان با کاهش خطر احتمال ابتلا به جنون ارتباط دارد .

پژوهشگران در این تحقیقات پرونده پزشکی پنج هزار و چهارصد و شصت و هشت نفر از ساکنان خانه های سالمندان کالیفرنیا را با میانگین سنی هشتاد و یک سال، در سالهای هزار و نهصد و نود و دو تا دو هزار و ده مورد بررسی قرار دادند.

التهاب لثه‌ای بوجود آمده بر اثر باکتری‌های مرتبط با بیماری لثه، عامل بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت است.

همچنین تحقیقات به دست آمده حاکی از این است افراد مبتلا به آلزایمر که باکتری‌های عامل بیماری‌های لثه‌ای موجود در مغزشان بیشتر از افراد سالم است از بیماری جنون بیشتر رنج می‌برند. این باکتری‌ها باعث التهاب و آسیب‌های مغزی می شوند.

محققان نتایج این مطالعات را بین ۵۴۶۸ نفر از اعضای انجمن سالمندان کالیفرنیا بدست آورده‌اند.

آنالیا پاگینی هیل سرپرست محققان در این خصوص گفت طبق تحقیقات پیشین، التهاب ناشی از باکتریهای مرتبط با بیماریهای لثه در ابتلا به بیماریهایی همچون بیماریهای قلبی، سکته مغزی و دیابت تاثیرگذار است.

وی افزود برخی تحقیقات نیز نشان دادند باکتریهای مرتبط با بیماریهای لثه در مغز افراد مبتلا به آلزایمر شایع ترین بیماری مرتبط با زوال عقل بیشتر از افراد عادی وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد پژوهشگران بر این باورند که باکتریهای بیماریهای لثه پس از راه یافتن به مغز سبب التهاب می شوند و به مغز آسیب می رسانند.

از شروع تحقیقات تا پایان آن، از هر ۷۸ زن که کمتر از یک بار در روز مسواک می‌زدند ۲۱ نفر به بیماری جنون مبتلا شدند و این درحالی است که از هر ۶ مردی که به طور نامرتب مسواک می‌زنند یک نفر به بیماری جنون مبتلا می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد