دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

کنگر و مرزنگوش برای از بین بردن سلول‌های سرطانی پانکراس مفید است

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ایلی‌نوی در کشور آمریکا می گویند نتایج یک مطالعه جدید خاطر نشان داده است که مصرف کرفس، کنگر و مرزنگوش ( Origanum Vulgare ) به دلیل دارا بودن ترکیب‌های خاص ضدسرطانی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی پانکراس مفید است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، دکتر «الویرا دی مجیا» از پژوهشگران این تحقیق می‌گوید: استفاده از مواد خوراکی حاوی فلاونوئیدها به عنوان روش درمانی اولیه قبل از استفاده از داروهای شیمی درمانی می‌تواند روند نابودی سلول‌های سرطانی پانکراس را تسهیل کند.

همچنین ترکیب‌های «آپیگنین» با حمله به سلول‌های سرطانی آن‌ها را از بین می‌برند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر ترکیب‌های آپیگنین پیش از استفاده از داروهای شیمی درمانی به کار برده شوند، نتایج درمانی بهتری خواهند داشت. کنگر و کرفس و مرزنگوش از منابع گیاهی غنی از فلاونوئید و آپیگنین هستند.

دکتر «الویرا دی مجیا» همچنین گفت: مصرف قابل توجه میوه‌ها و سبزی‌ها موجب تولید مقادیر کافی فلاونوئید و سایر ترکیبات ضدسرطانی در بدن می‌شود و به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها کمک می‌کند.

پیش از این معلوم گشته بود که کنگر در سلامت بدن مفید است . سرگل های این گیاه به عنوان سبزی مصرف می شود که برای دستگاه گوارش مقوی بوده و به هضم مواد غذایی کمک می کند. عصاره ی برگ و ریشه ی کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ ها مفید بوده و در درمان یرقان ، سوء هاضمه ، احساس ناراحتی در معده ، نفخ ، بی اشتهایی ، تهوع ، اسهال خفیف یا یبوست ، نارسایی کبد ، دفع مزمن آلبومین و کم خونی بعد از جراحی موثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می کند. در بعضی از کشورها به عنوان محرک تمایلات جنسی مصرف می شود.

همچنین مرزنگوش‌ وحشی‌ در موارد سوء هاضمه‌، عفونت های‌ مجاری‌ تنفسی‌، کورک‌ و آبسه،‌ سرفه‌، نزله‌های‌ مزمن‌، آسم‌ مرطوب‌، زردی‌، درد گلو، دردهای‌ عصبی‌، آب‌آوردن‌ انساج‌، تأخیر حالت‌ قاعدگی‌، دردهای‌ ماهانه‌ زنان‌، ضدعفونی‌ کننده‌، خلط‌آور، ضد تشنج‌، استسقاء به‌کار می‌رود.

دم‌ کرده‌ ۲ قاشق‌ غذاخوری‌ سر شاخه‌های‌ خرد شده‌ گیاه‌ در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌در درمان‌ سیاه‌ سرفه‌ و سایر سرفه‌ها و اسهال‌ به‌کار می‌برند.

از دم‌کرده‌ فوق‌الذکر به‌ شکل‌ غرغره‌ برای‌ رفع‌ التهاب‌ دهان‌ و گلو و به‌ شکل‌مالیدنی‌ برای‌ زخم‌ها به‌کار می‌رود.

برای‌ رفع‌ سنگینی‌ معده‌، نفخ‌ و ناراحتی‌های‌ کبدی‌ توصیه‌ می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد