دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

مخدرها( تریاک- هروئین)

لازم به ذکر است از سه روش ذکر شده روش تزریق خطرناک ترین روش است و ترک آن نیز از دو روش دیگر سختر می باشد بعلاوه اینکه خطر ابتلا به بیماریهای عفونی خصوصا ایدز و هپاتیت بیشتر است. بعد از تزریق ترک افرادی که استنشاق می کنند سختر می باشد.

مشخصات ظاهری:

- غالبا پوست انگشت شصت و سبابه افرادی که هروئین مصرف می کنند سفت و دارای سوختگی است.

- در دستها و پاها در جاهایی که رگ مشهود است غالبا آثار تزریق و زخم مشاهده می شود

- وجود عفونت و جراحتهایی که به علت استفاده از سوزنهای غیر استریل برای تزریق استفاده می کنند در دست و پا قابل مشاهده است.

- دندانهای خراب و تیره دارند.

آثار مصرف:

- بی تفاوتی - سرخوشی

- پرحرفی - مور مور شدن بدن

- سرحالی - احساس بهتری

علائم ترک( خماری)

- درد بدن - کوفتگی

- دل پیچه - تهوع و استفراق

- بی حوصلگی - عصبی شدن

- پرخاشگری - کم غذایی

- بیحالی - احساس شکست

- آبریزش از بینی - اسهال

- احساس تنفر از خود - بیقراری

ملاحظات:

- افرادی که هروئین مصرف می کنند کمتر به حمام می روند زیرا حمام رفتن زمان خماری را جلو می اندازد. پس ما معمولا می بینیم افرادی که هروئین مصرف می کنند ظاهری کثیف و نامرتب دارند.

- دلیل اصلی لاغری افرادی که هروئین مصرف می کنند این است که چون ترشی جات و مرکبات زمان نشئه بودن آنها را کوتاه می کند اصلا از این مواد مصرف نمی کنند و همین مصرف نکردن میوجات و مرکبات به همراه مصرف نکردن سایر مواد پروئینی باعث لاغری و سوء تغذیه این افراد می شود.

- افرادی که اعتیاد خود را با حشیش شروع کرده اند بیشتر تمایل به تزریق وریدی هروئین دارند.

- بیض ها آخرین نقطه تزریق افرادی است که هروئین را تزریق می نمایند.

یک معتاد به تریاک زمانی به سمت هروئین گرایش پیدا می کند که :

1- زمان کافی برای کشیدن تریاک را نداشته باشد.

2- بیماری دستگاه گوارشی خصوصا زخم معده ناشی از خوردن تریاک گرفته باشد

3- پول برای تهیه تریاک به اندازه ای که او را به حالت نشئه برساند نداشته باشد.

4- تریاک در دسترس نداشته باشد.

5- به غلط دربین مردم باب شده است که نشئه گی مصرف هروئین مثل تجربه جنسی است و فرد بدلیل اینکه چندین سال است این احساس را تجربه نکرده برای اینکه یکبار دیگر به این احساس برسد بسمت مصرف هروئین می رود.

6- فرد بدلیل اینکه ازاعتیاد خود خسته شده است و از دوستان خود می فهمد که تزریق او را زودتر به کام مرگ می فرستد برای اینکه زودتر به مرگ برسد هروئین را مصرف می کند.

کراک:

کراک موجود در ایران همان هروئین فشرده شده است با درصد خلوص 90 %

روش مصرف:

- کشیدن: مقدار کمی از کراک را توسط یک جسم نوک تیز مثل سنجاق نگه داشته به منبع حرارت که معمولا فندکهای مخصوصی می باشد نزدیک کرده دراثر حرارت کراک تبخیر شده و دود حاصل را از طریق دهان به بدن منتقل می نمایند. تاثیر کراک بر جسم فوق العاده سریع می باشد و اثر تخدیری آن در مدت کمتر از یک دقیقه بر بدن اثر می گذارد.

- مقداری از کراک را در قسمت گود پایپ ریخته زیر آن را حرارت داده و بخار حاصل را مصرف می کنند.

- تزریق: در این روش که به تست کردن نیز معروف است کراک را توسط آب مقطر یا آب جوشیده شده حل کرده و به بدن تزریق می نمایند.( لازم به ذکر است که این روش بسیار خطرناک می باشد زیرا علاوه بر خطر انتقال بیماریهایی که از طریق سرنگ آلوده به بدن سرایت می نماید، می تواند یک فرد کاملا سالم را ظرف مدت سه سال به کام مرگ روانه کند.

چون کراک همان هروئین فشرده شده در ایران می باشد کلیه آثار مصرف- عوارض مصرف- علائم خماری و... همانند هروئین می باشد که در بالا توضیح داده شده البته بسیار شدید تر و با تاثیر بیشتر. البته گزارشات و علائم بالینی کراک مانند سایر مخدر ها مثل تریاک نیز باشد.

چرا کراک:

- اکثر افرادی که به سمت کراک گرایش پیدا می کنند معتقدند چون کراک بو ندارد، وقت نمی گیرد، روش مصرف آسان است، جای بخصوصی نمی خواهد، زود اثر می گذارد، بهتر تهیه می شود و ابزار بخصوصی برای مصرف احتیاج ندارد بر سایر مخدر ها ارجعیت دارد.( درضمن در مصاحبه هایی که با افراد ی که کراک مصرف می کردند انجام شد عده ای از آنها معتقد بودند کراک اعتیاد ندارد!)

کراک بدلیل خلوص بالای هروئینی که دارد باعث از بین رفتن و مرگ سلول های بدن می شود، بطوریکه اگر فرد کراکی پیدا شود و مدت 6 سال کراک مصرف کند و نمرده باشد اگرغضروف های بدن وی را بیش از حد بکشیم آن عضو کنده خواهد شد.

تریاک: تریاک یا اپیوم یکی از قدیمی ترین مواد مخدر اعتیاد آور می باشد با سابقه ای حدود 7000هزار سال نحو استعمال تریاک: -کشیدن -خوردن مشتقات تریاک: -سوخته تریاک( بعد از کشیدن حاصل می شود که پس از حل شدن در آب خورده می شود) -شیره -تفاله -جوهر نگاری( از سوزاندن شیره پخته شده تهیه می شود) مشخصات ظاهری افرادی که تریاک مصرف می کنند: -لبهای سیاه دارند. -دندانهای آنها زرد، جرم گرفته و خراب است. -سفیدی چشم ازسفیدی به زردی گرایش پیدا می کند. -زیر چشم و گونه ها حالت پف کردگی دیده می شود. علائم و آثار مصرف: - ضد درد- آرام بخش - احساس خشکی در دهان(خشن شدن صدا)- کاهش ضربان قلب - خارش در سطح پوست( بیشتر در ناحیه بینی)- سرگیجه - تنگی مردمک چشم( مردمک ته سنجاقی)- کاهش وزن و سوء تغذیه - کاهش فشار خون( پریدگی رنگ)- بهم خوردن قاعدگی درخانم ها - احساس جسارت و پرحرفی- توانایی ممتد در کار - درصورت مصرف بیش از حد لحن صحبت سنگین می شود و عدم هوشیاری نسبت به زمان و مکان ایجاد می شود. - فراموشی غم و غصه، غرور کاذب و احساس جرات( بدلیل تخریب حافظه کوتاه مدت) - احساس نشاطو شادی بدلیلتحریک نقاط شادی در مغز - ظاهراافزایش توانایی جنسی(در مورد رابطه مصرف مواد مخدر خصوصا تریاک و افزیش توانایی جنسی ذکر این نکته قابل توجه است که مواد مخدر از همان ابتدا فرد را دچار ناتوانی جنسی می کند ولی چون فرد در اوایل مصرف است این ناتوانی جنسی را با افزایش توانایی جنسی اشتباه می گیرد و به مصرف ادامه می دهد تا جایی که بطور کلی توانایی جنسی خود را از دست می دهد). عوارض جسمی مصرف تریاک: -وابستگی جسمی -تغییر ساعات خواب و بیداری -تیره شدن رنگ پوست بدلیل تحریک ملانوسیت های پوست -یبوست مزمن( تریاک باعث کند شدن حرکت غذا در لوله گوارش می شود که این کندی حرکت باعث یبوست فرد می باشد) -لرزش دست -آسیب جدی به کبد -آسیب به کلیه و مجاری ادراری -سوء تغذیه -آسیب شدید به مجاری تنفسی وقتی که بصورت کشیدن مصرف می شود -اسیب جدی به دستگاه گوارش وقتی که بصورت خوراکی مصرف می شود عوارض روانی مصرف تریاک: -بیکاری بدلیل غیبتهای مکرر و عدم حضور بموقع در سرکار -مشکلات مالی بدلیل بیکاری و افزایش هزینه های مصرف -احساس بی انگیزگی و نفرت از زندگی -بهم خوردن روابط عاطفی بین زن و شوهر بدلیل نداشتن رابطه جنسی -بروز اختلافات خانوادگی، خشونت و پرخاشگری -افسردگی بدلیل کاهش عملکرد شغلی، پایین آمدن مناسبات اجتماعی، کاهش میل جنسی، اختلافات خانوادگی و طرد اجتماعی) -اختلال حواس، ضعف در حافظه، زوال عقل -تخریب حافظه کوتاه مدت -اختلال در تمرکز علائم مسومیت با تریاک: -انقباض شدید مردمک چشم -افت شدید فشار خون -اختلال در حافظه و توجه -ضعف شدید تنفس -دلیریوم( فراموشی) -کاهش درجه حرارت بدن - اغما علائم ترک( خماری): -درد استخوان و مفاصل( نکته قابل توجه ذکر این مطلب است که چون بدن خود بصورت ذاتی مواد مخدر وضد درد« انکفالین ها» ترشح می کند،زمانی که فرد بصورت غیرمستقیم ( مصرف مواد مخدر) این مواد را به بدن ارسال می نماید، این مواد دیگر در بدن ترشح نمی شود و زمانی که این مواد به بدن نمی رسد فرد درد استخوان و مفاصل را تجربه می کند) -دل پیچه و اسهال- آبریزش از چشم و بینی -احساس شکست- سکسکه و خمیازه -بیقراری- احساس خارش در گلو -عصبانیت و پرخاشگری- استفراق -احساس تنفر از خود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد