دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

تجربه به کار گیری روش درمانی "یو می هو" در درمان بیماری های نورولوژیک

اخیراَ روش های درمان دستی، توجه پاره ایی از پزشکان تجربه گرا و محقق را به خود جلب کرده است. چرا که هر روز بر شمار بیمارانی که در مقابل مصرف دارو دچار حساسیت (آلرژی) می شوند، افزوده می شود و این خود مشکل درمان را دو چندان کرده است (آ.ب-سیگلی،1993). امتیاز روش های درمان دستی، قبل از هر چیز عبارت است از نبود مقاومت ها و مخالفت خوانی ها، شکستگیِ تازه استخوان ها و بیماریهای غده ای (اونکلوژی) از این امر مستثنی هستند (و.اس.گویدنکو، و.و.سوواک، 1985 و دکتر سایونجی 1990).

در جهان، گونه ها و روش های متفاوتی از درمان های دستی وجود دارد که می توان آنها را به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: روش های غربی و شرقی. قدر مسلم هر کدام از این روشها، ویژگیها و امتیازات خاص خود را دارند. گاه کاملاَ سنتی هستند و گاه توانسته اند با رویکردی علمی وارد عرصه های درمان پزشکی شوند. از آغاز سال 1991، به یمن فعالیت های بی دریغ دکتر سایونجی، مدیر انستیتوی طب پیشگیر توکیو، روش درمانی ابداعی او در روسیه معرفی شد و به سرعت مورد استقبال قرار گرفت (آ.پ.کوزلوسکی، 1993).

مبنای تئوریک روش درمانی "یو می هو"، آثار پاتولوژیک انحراف ستون فقرات است که بسیار در این باره بحث شده است. این تئوری از این نقطه نظر قابل درک است که جابجایی لگن خاصره و عدم تعادل در مرکز ثقل بدن اجازه نمی دهد که با روش های معمول درمانی، از جمله استفاده از روش های درمان دارویی، بتوان به نتایج مثبت و قابل اعتمادی دست یافت. اما با اصلاح لگن خاصره و انحراف ستون فقرات، می توان به نتایج بسیار خوبی نایل آمد.

این رویکرد به بازگشت و احیاء مجدد عملکرد ارگان های مختل شده با نگاه سیستمی، برای پزشکان چندان مرسوم نمی باشد. اما تجربۀ طب شرقی در سده های طولانی گذشته، این نقش و وظیفه را مورد تأکید قرار داده است و بدین گونه عمل کرده است (یوسیرو کوکومی، 1991).

روش "یو می هو تراپی" که تمامی اعضاء بدن را تحت تأثیر خود قرار می دهد، اصلاح، درمان و فعال کردن مفاصل، عضلات، ارگان های داخلی، اندام ها، سیستم گردش خون و لنفاوی، سیستم اعصاب، سیستم تنفسی، سیستم گوارشی و ... را هدف خود قرار داده است.

هدف ما، تحقیق در این باره بود که روش درمانی" یو می هو" بر بیماریهای سیستم عصبی و اختلالات ارگانیسمی ناشی از آن چه تأثیری دارند. این تحقیق در مرکز تحقیقات علمی  بیمارستان نیروی هوایی ارتش روسیه انجام گرفت. در این تحقیقات بیمارانی شرکت داده شدند که در بیمارستان یا کلینیک های درمانی مربوطه بستری شده بودند (زنان و مردانِ 25 24 ساله).

قرار بر این شد که در این تحقیقات فقط از روش درمانی" یو می هو" استفاده شود. در مجموع 112 بیمار در این تحقیق شرکت کردند. درمان با بررسی نوع جابجایی لگن خاصره (راست، چپ یا نوع ترکیبی) و نوع و میزان انحراف ستون فقرات (اسکلیوز) بیماران آغاز شد و آثار آن بررسی گردید، اما ترجیح داده شد که تمامی 100 حرکت بر روی بیماران انجام گیرد. دوره درمانی 10 روز مداوم انتخاب شد و بیماران هر روز تحت درمان قرار گرفتند.

همان طور که انتظار می رفت، بهترین نتیجۀ کلینیکی بدست آمده مربوط به بیماریهایی بود که به نوعی ناشی از تغییرات در ساختمان طبیعی ستون فقرات بود. پس از آن، بهترین نتیجه قابل مشاهده مربوط بود به پدیده واکنشی تکوینی ستون فقرات، انقباضات عصبی عضلات، دردها، سلسله اعصاب نباتی و ...

فقط در 90% از این موارد، در طول 10 روز درمان، ما شاهد تغییرات پویا در روند بهبود بیماریها نبودیم، که این خود نیز نیازمند تداوم طول درمان و تحلیل مستقل آن بود. اما در بقیۀ موارد، ما به نتایج مثبتی دست یافتیم.

عموماَ، میزان بی قراری و ناراحتی افراد کاهش یافته و وضعیت عمومی، فعالیت، مزاج و خلق و خو بهبود یافت. به اعتقاد ما نتیجۀ جالب توجه دیگر، تغییرات عملکردی اعصاب نباتی مربوط به فعالیت های دستگاه قلب و سیستم گردش خون بود که در بیشتر بیماران مشاهده گردید.

نتیجه اثر درمانی "یو می هو تراپی" در آزمایشات کلینیکی بیماران

              نام بیماری

تعداد بیماران

بهبودی کامل

بهبودی نسبی

بی نتیجه

        بیماری های گردن

  3

   2

   1

     -

    بیماری های سر و گردن

   1

    -

   1

     -

   بیماری های گردن و دست

   5

    3

   2

     -

   آرتروز مفصل شانه و کتف

   1

    -

   -

     1

       دردهای ناحیه پشت

   3

    3

   -

     -

        دردهای ناحیه کمر

  19

   16

   2

     1

     دردهای خاجی کمری

  17

   13

   3

     1

  ضعف عصبی در بیماری               های فشار خون

  23

    4

   19

     -

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد