دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

درباره بیهوشی در کودکان بیشتر بدانید

100910732744

بخوانید در مورد بیهوشی در کودکان که موجب مشکلات در یادگیری آتی کودکانی که نیاز به جراحی های پر شمار با بیهوشی در سه ساله اول عمر دارند، بسیار بالاست.در ادامه مطلب با بیهوشی در کودکان و اثرات آن آشنا شوید .

مطالعات مختلف پیشین نشان داده بودند که داروهای بیهوشی ممکن است سبب بروز نابهنجاری هایی در مغز بچه های جانوران شود. این اولین تحقیق بر روی انسان هاست که نشان می دهد مواجهه کودکان با بیهوشی می تواند تاثیرات مشابهی داشته باشد.
این نتایج از بررسی پرونده ۵۳۵۷ کودک بدست آمده است که در فاصله سال های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۲بدنیا آمده اند. گروه تحقیق به سرپرستی دکتر رابرت ویلدر، متخصص بیهوشی کلینیک مایو، دریافته اند اگرچه یکبار بیهوشی برای کودکان زیان بار نیست، اما بیهوشی بیش تر خطر بروز مشکل در یادگیری کودک قبل از سن ۱۹ سالگی را تقریبا دو برابر می کند و هرچه دوره بیهوشی بیش تر باشد، این خطر افزایش می یابد.
دکتر رندال فلیک، متخصص بیهوشی همین کلینیک و همکار این تحقیق می افزاید: “توجه به این نکته برای والدین و خانواده ها بسیار مهم است که اگرچه اختلاف قابل توجهی در بروز مشکلات یادگیری در میان این کودکان و کودکان دیگر مشاهده می شود، اما در مورد آن که آیا این اختلاف بطور یقین به سبب بیهوشی به وجود آمده است، اطمینانی وجود ندارد. مسئله آنجاست که هر کودکی که بیهوشی را تحمل کرده است، با یک عمل جراحی نیز روبه رو بوده است. روشن نیست که بیهوشی، تنش فیزیولوژیک جراحی یا حتا مشکلات پزشکی که انجام جراحی را ضروری کرده است، علت مشکلات یادگیری هستند.” دکتر ویلدر می افزاید آسیب پذیری مغز کودکان به علت های مختلف از مغز بزرگسالان بیش تر است، چون در مرحله رشد پویا هستند. مغز در این هنگام به سرعت در حال تشکیل روابط جدید میان سلول ها و اصلاح سلول ها و روابط پیشین است.

با وجود عوارض که بیهوشی در کودکان دارد اما چاره نیست چون برای کودک نمی توانیم از بیهوشی موضعی استفاده کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد