دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

عمل بوتاکس و عوارض آن را بدانید

852852852

دانستنی هایی در مورد عمل تزریق بوتاکس و عوارض این عمل و چه سنی مناسب عمل بوتکس هست .

بوتکس و دیسپورت هر دو فرم ضعیف شده سم باکتری بوتولینیوم A میباشند که بجز مصارف درمانی در برطرف کردن چروک هایی که براثر حرکت عضلات صورت ایجاد میشود هم کاربرد دارد : مثل خطوط اخم ، خطوط عرضی پیشانی ، خطوط پنجه غازی کنار خارجی چشم ها ،خطوط روی بینی و …
این سم باعث فلج شدن عضلات محل تزریق میشود و این عضلات موقتا بمدت 12 هفته تا 24 ماه قادر به حرکت نیستند و لذا چروکهای ناشی از حرکات این عضلات بر طرف میشود.اگر حامله هستید یا بزودی تصمیم به حاملگی دارید و یا به فرزند خود شیر میدهید فعلا از تزریق بوتکس اجتناب کنید .

عوارض بوتکس چیست ؟
کبودی ، سردرد ، دوبینی ، افتادگی پلک بندرت وجود دارد . که تمام موارد ذکر شده طی مدت کوتاهی خودبخود رفع میشود . عوارض خطرناک بشرطی که از داروی معتبر استفاده شود و توسط پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود وجود ندارد.

چه انتظاری میتوانید از بوتکس داشته باشید ؟
از پزشک بخواهید نتیجه طبیعی باشد و انتظارات غیرعادی و نشدنی نداشته باشید.بوتکس باعث میشود نتوانید اخم کنید چروکهای پیشانی ، کنار چشم و روی بینی را هم خیلی خیلی کم میکند .هر چقدر دیرتر و با چروک های عمیق تری شروع به تزریق بوتکس کنید چروکها کمتر به بوتکس جواب میدهد و ممکن است با بوتکس به طور کامل از بین نروند .

از چه سنی میشود شروع به تزریق بوتکس کرد؟
از دهه سوم میتوان شروع کرد و بهتر است وقتی چروکهای ظریفی پیدا شده اند زودتر اقدام شود تا هیچوقت دچار چروک پیشانی نشوید چون بوتکس چروکهای پیشرفته و عمیق را رفع نمی کند.

آیا با تزریق بوتکس ابرو بالا میرود (لیفت ابرو توسط تزریق بوتکس ) ؟
این بستگی به محل های تزریق دارد . میتوانید به پزشک بگویید میخواهید ابروهایتان بالا برود یا نرود تا پزشک مطابق خواست شما عمل کند .ولی معمولا ابروها در افراد مسن تر بیشتر بالا میروند زیرا عضلات بالا برنده ابرو خیلی قوی تر هستند .لذا افراد مسن تر اگر نمی خواهند ابروهایشان بالا نرود حتما به پزشک بگویند تا بگونه ای تزریق کند که ابروها بالا نرود .

توجه کنید که کاری نکنید که بعدها پشیمان شوید از انجام این عمل زیبایی .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد